Sunday, August 2, 2009

Selangor Muzikal Extravanganza (sisipan1)

1 OGOS- Shah Alam, Selangor Muzikal Extravaganza mengisi kalander Ogos. Bertemakan Festival Muzik Terunggul Selangor 2009, yang menyaksikan program ini akan berlansung selama 9 Hari di 6 Lokasi dan menampilkan berpuluh persembahan.
Sekitar 1 OGOS
1. Dataran Shah Alam telah berlansung Brass Band Competition dan Drum Line Competition di mana menyaksikan 5 buah sekolah mengambil bahagian dan Sek Men Tinggi Klang dinobatkan sebagai johan pertandingan. Pada jam 2 petang telah berlansungnya acara perasmian yang disempurnakan oleh Pengerusi Jawatankuasa Tetap Pelancongan & Alam Sekitar. Di sebelah petang, Dataran Shah Alam dimeriahkan dengan persembahan tugu dram dan persembahan akustik.
2. Laman Budaya - Bermula jam 5 petang, Laman Budaya diisi dengan slot persembahan pentas oleh kumpulam muzik amatur. Kemeriahan dan persembahan jelas bertenaga oleh 8 kumpulan jemputan.
3. Taman Tasik Shah Alam - Bersebelahan Laman Budaya, program Festival Jalanan telah mengambil tempat dalam menyemarakkan lagi aktiviti kesenian. Pelbagai program seperti persembahan Chempoling, Silamban, permainan tradisional dan pelbagai lagi telah menarik minat para pengunjung untuk bersama-sama merasai keseronakkan SME 09.
4. Stadium Malawati - Telah berlansung Konsert Antara Dunia iaitu konsert nasyid yang menampilkan artis-artis seperti Rabbani, Hijjaz dan ramai lagi.

No comments: