Tuesday, April 24, 2012

Sekitar PSS@LBSA edisi 22 April

Edisi PSS 22 April 2012 (Ahad)  telah menyajikan pengunjung di Laman Budaya dengan pelbagai persembahan yang menarik. Antara yang memeriahkan pentas Laman Budaya adalah Bacaan Puisi oleh Kerusi Sepi di mana beliau telah menyampaikan beberapa buah puisi antaranya yang bertajuk Perempuan dan Aku Punya Akal. Tidak ketinggalan aktvis seni muda Zulfahmee dan Nani Saudiar juga telah melontarkan puisi mereka dengan mengangkat karya Allahyarham Dato’ Usman Awang.
 
Salain persembahan puisi turut ditampilkan ialah kumpulan Silhouette yang terdiri daripada 6 anak muda. Mereka telah membawa beberapa buah lagu antaranya All The Small Thing, Mungkin Bila Nanti dan Kau dan Aku. Lebih manis apabila  Cikgu Salwani daripada Sekolah Menengah Kebangsaan Seksyen 9 Shah Alam turut mendendangkan beberapa buah lagu.
 
Acara kemuncak program ialah persembahan oleh artis jemputan iaitu penyanyi popular Amlyea dan Nine dari kumpulan Coco. Mereka telah menyampaikan beberapa buah lagu antaranya We found Love, Bercinta, Someone Like You dan OST dari cerita Paan dan Paiz, Major Problema.

 
Cikgu Salwani yang juga merupakan kakak kepada pelantun
soprano hebat Malaysia, Syafinaz

 Kerusi Sepi, penyair muda
 
 Amylea dan Nine (COCO)
 
Kumpulan anak muda Silhouette
  

No comments: