Saturday, June 12, 2010

"Music for Youth" gegar LBSA

Music For Youth (siri pertama) telah diadakan pada 6 Jun 2010 (Ahad) bertempat di Laman Budaya Shah Alam. Setiap kumpulan diwajibkan untuk membawa lagu ciptaan sendiri dan telah diadili berdasarkan intonasi vokal, kebolehan mengendalikan instrument, kerja kumpulan dan persembahan.

Terdapat 6 buah kumpulan yang bertanding, antaranya adalah kumpulan Illustrasi telah membawa lagu Melintas Malam , kumpulan Hunterz membawa lagu Kembali , kumpulan The Dream membawa lagu Terus melangkah, kumpulan Udara membawa lagu Diam Tanpa Kata, kumpulan Kids Power membawa lagu Wanita Terindah serta kumpulan Reverb membawa lagu Aku Suka Kamu. Kumpulan Kids Power telah melayakkan ke peringkat akhir dan menjadi juara edisi pertama.

Program dimeriahkan lagi dengan penyanyi undangan Syahrul Muhammad (Juara D’Muzik tahun 2009) yang kini bergelar artis baru dan artis budaya dari Bahagian Kebudayaan, Kesenian dan Pelancongan MBSA, Fatin Syazana bt Rahmat. Program ini telah berakhir pada jam 6.30 petang. Jumlah pengunjung yang dianggarkan pada persembahan tersebut adalah seramai 270 orang. Tahniah kepada semua band yang bertanding!!!

No comments: