Monday, June 7, 2010

Sekitar Program Pusat Seni Setempat (PSS) - "D'Muzik@LB"

“D'MUZIK@LB” (NYANYIAN)-30 Mei
Saringan kedua D’muzik@lb (nyanyian) telah berlangsung pada 30 Mei 2010 (ahad) bertempat di Laman Budaya Shah Alam.Setiap pesarta telah diadili berdasarkan intonasi vokal, sebutan lirik, persembahan ketrampilan dan tempo.

Peserta yang layak ke peringkat akhir adalah Mohd Reezam, Ifzan Shahruddin dan Nur Audi Wajihah Mohd Razi.

Selain daripada saringan D’Muzik@lb (nyanyian) , program juga dimeriahkan dengan artis budaya daripada Bahagian Kebudayaan, Kesenian dan Pelancongan MBSA iaitu Mazlinshahili dan Fatin Syazana yang telah mendendangkan sebanyak enam buah lagu. Program D’Muzik@LB telah berakhir pada jam 6.30 petang dan kira-kira 270 orang pengunjung yang telah menyaksikan program ini.

“RITMA SHAH ALAM” (NYANYIAN)-18 April
Pertandingan ini telah diadili oleh 3 orang juri jemputan daripada Bahagian Kebudayaan, Kesenian Dan Pelancongan MBSA iaitu Azmi Arif Mohd Ali, Pungut Abd Rahman dan Mohamad Sharhan Syazwan. Peserta yang layak ke peringkat akhir adalah Dayana Ahmad, Mohd Hakimi dan Nazrul Hakim.

Selain daripada saringan D’Muzik@LB (nyanyian) , Majlis juga menjemput penyanyi undangan Jaafar onn dan Rohana Jalil. Program D’Muzil@lb telah berakhir pada jam 6.30petang dan kira-kira 300 orang pengunjung yang telah menyaksikan program ini.

D’muzik@LB siri pertama telah pun berlansung(nyanyian)pada 18 April 2010 (Ahad) bertempat di Laman Budaya Shah Alam. Pertandingan bermula pada jam 5.00 petang dan sebanyak 10 orang peserta yang bertanding pada hari tersebut. Setiap peserta telah membawa sebuah lagu secara solo. Peserta yang layak keperingkat saringan bulanan ini berdasarkan ujibakat yang telah diadakan sebelumnya.

No comments: