Thursday, June 28, 2012

Eksplorasi bakat sekolah hebat!

Eksplorasi bakat  telah diadakan pada 24 jun 2012 dan berlangsung dengan jayanya. Program ini diadakan bagi mengasah bakat dan pada masa yang sama secara tidak langsung dapat  membina keyakinan diri apabila berhadapan dengan orang ramai. Ia juga bertepatan dengan moto LBSA iaitu pentas seni untuk semua!
Antara sekolah yang telah terlibat dalam menjayakan program ini adalah Sekolah Menengah Kebangsaan Pulau Indah, Sekolah Menengah Kebangsaan Dato’ Hamzah dan Sekolah Menengah Kebangsaan Seksyen 9, Shah Alam. Mereka telah membuat persembahan band, tarian, nyanyian, bacaan puisi dan drum line.
Sekolah Menengah Kebangsaan Seksyen 9, Shah Alam diwakili oleh kumpulan The Fulvous, kumpulan kelibat Makcik Maimun, kumpulan Laila And The  Nutterjacks, Muhd Muzammil, Nur Shafiqa Jamaludin, Bakhtiar Yusoff dan Mohd Ainuddin Isahak.
Pelajar dari Sekolah Menengah Kebangsaan Pulau Indah telah membawa lagu dan puisi yang bertajuk “Seruan Perpaduan” dan Awan Nano tidak ketinggalan juga wakil pelajar Nur Jannah dan Mohd Nazreen Fahmie masing-masing membawa lagu Terukir Di Bintang dan Anak Kampung. Pelajar-pelajar dari Sekolah Menengah Kebangsaan Dato’ Hamzah juga mempersembahkan lagu dan puisi yang bertajuk “Citra Perpaduan”.
Program ini telah diakhiri dengan persembahan yang bertenaga oleh kumpulan Drum Line oleh pelajar-pelajar dari Sekolah Menengah Kebangsaan Dato’ Hamzah.
 

 Kumpulan Laila & Nutterjacks
 
 Persembahan SMK Pulau Indah
 
 Persembahan bertenaga drumline
 

 Persembahan SMK Dato Hamzah
 
 

No comments: